♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

søndag 16. september 2012

Strikket pute


I den ene garnkista mi hadde jeg en ganske velfylt pose med Alfa fra Sandnes, men nå har det fine garnet blitt til noen fine ting.

Det første jeg vil vise dere er dette putetrekket:


Jeg gikk ikke etter noen oppskrift, bare strikket et stykke som passet rundt en 40x40 pute, og heklet det sammen i sidene.

Jeg skulle jo liksom huske hva jeg gjorde, men nå er jo dette en heeel uke siden........men altså, jeg tror jeg la opp 36 masker på pinne nr 8 og strikket riller til det ble passe lang.....var det 86 cm tro??
Kan det stemmer da? Iallefall så ble det passe til puta!☺



Grå og svarte striper er jo veldig fint da, og med grå heklekant og grå knapper synes jeg puta ble helt grei!

Også må jeg jo legge til at innleggsputa er super deilig!! Andedunspute fra Kremmerhuset




Puta havner i julegavekassa, så håper jeg noen blir glad for å få den. Har en i tankene skjønner dere...;)

Nå skal jeg strikke videre på et annet prosjeket i garn fra samme pose.

Garnslanking er flotte greier altså!!


Ønsker dere alle en fin kveld!

3 kommentarer:

Synnøve sa...

Den var lekker, ja! Enkelt og pent :) Jeg har kjøpt garn til ei pute, men det spørs hvor lang tid det tar før jeg kommer meg så langt som til å strikke den ;)

Anonym sa...

Flinka selv:-) Stilig pute! Her blir det ingen garnslanking med det første, heller mer garn:-)

Jane sa...

Takker for supert tips :) Har nemlig hatt storopprydding i garnet mitt i helga, og her skal det også garnslankes!!!
Kjempefin pute!!