♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

tirsdag 22. oktober 2013

Jakke med striper

Jeg begynte på denne jakken i sommer. Det var liksom så gøy med striper i starten, men etter en liten stund ble det bare kjedelig og den sto i fare for å bli en ufo.
Men her en dag tok jeg meg sammen, og nå er jakken ferdig! Tok ikke lang tid å strikke den ferdig heller....;)


Grunnen til at jeg begynte på jakken var at jeg falt for det grønne garnet i Mini Alpakka, og tenkte det ville bli så fint sammen med hvitt. Å det ble det jo, ikke sant?

Mini Alpakka er et mykt og fint garn, men jeg sliter med at det blir så ujevnt. Tror det egner seg mye bedre til strukturstrikk, iallefall for meg. Men det kan godt hende en vask hjelper.


Knappene er faktisk kjøpt i Danmark i sommer, men det er nå bare vanlige treknapper...

Oppskriften er fra heftet: "Knit for your kid" av Susie Haumann; Trøje med striber.
Jeg strikket størrelse 2 år.


En helt grei jakke, men den kunne kanskje vært strikket litt lenger... Jaja, noen kan sikkert bruke den en dag;)

Den første snøen kom her i natt, men den har regnet bort igjen nå. På jobben er vi i full gang med å lage julebutikk, og hodet er fullt av idèer. Det er jo så mye inspirasjon overalt nå!!☺

Ønsker dere fine lesere en god kveld!

9 kommentarer:

Tante Constanse sa...

Så skjønn liten jakke! Fargene ble fine sammen syns jeg også, og knappene ga en fin kontrast til de sarte fargene. :-)
Rart at det noen ganger er så tungt å få ferdig ting det mangler bare bittelitt på. Har det sånn jeg også noen ganger. Har f.eks en, nei to helt ferdigstrikka plagg som mangler å bli sydd sammen - men tro om jeg får gjort det? Ikke med det aller første... selv om det sikkert bare tar en liten stund å få fikset det sammen. Jajaja - blir nok en ordning på det :-)

Ønsker deg en fortsatt god uke! :-)

Jane sa...

Så søt jakke, Lisa. Og ja, den blir bra etter en vask - sier Jane :D

Hanne Siri sa...

Denne var kjempefin, sikkert myk og god også:)

Julebutikken blir nok veldig fin, Kremmerhuset pleier å være kjempekoselig før jul.

Klem Hanne Siri

Mitt lille roterom sa...

Jakka ble flott! Flink som unngikk en UFO :)
Klapp på skulderen!

Ha en herlig onsdagsstrikkekveld :)
Klem!!

jeamomentsinlife sa...

Flott jakke!Har strikket den jeg også.. Men i str 6 år (tror jeg det var), og etter noen runder kan man si jeg angret meg.. Å strikke så mye vrangt er kjeeeeedelig.. Men jakken var en bursdagsgave så hadde en tidsfrist (heldivis), om ikke hadde den sikkert ligget som en ufo enda ;)

Inger Johanne sa...

Så flink du er som tar fram igjen arbeider som du er litt lei av... Har noe å lære der.
Jakka ble kjempefin, nydelige farger. Jeg har virkelig fått sansen for det enkle!

Lykke sa...

En rigtig sød trøje og farverne er bare så fine. Jeg er sikker på at det nok skal blive jævnt og fint efter en vask :-)

Synnøve sa...

Jeg likte den veldig godt! Synes fargene var helt herlige sammen, og alpakka gir et flott uttrykk :) etter en vask er det slett ikke ujevnt, vil jeg tippe! Men nå synes jeg ikke det ser ujevnt ut i utgangspunktet heller:)

Kirsti sa...

Veldig fin genser! Dette var søte farger sammen:)