♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

fredag 12. september 2014

Sokker med fletter

Plutselig var det gøy å strikke sokker, så da laget jeg like så godt fire like;)
To par barnesokker med fletter har kommet av pinnene mine.


Jeg har strikket med Sandnes Merinoull for første gang, men jeg ble ikke imponert. Garnet tvinet seg når jeg strikket, det delte seg lett og resultatet ble litt hardt.... Har planer om ett par småting til i dette garnet, men senere tror jeg at jeg foretrekker Drops Merino Extra Fine.


Sokkene er strikket på pinne 3 og oppskriften finner du HER
De rosa, størrelse 3-4 år og farge 4312, veier 54 gram og de hvite, størrelse 2 år og farge 1002, veier 48 gram.
To julegaver til er ferdig!:)

Som dere ser på bildene er det nydelig vær her om dagen, rett og slett sommer i september. Og nå skal jeg nyte frihelgen i det fine været:)

Plutselig tilbake;)

6 kommentarer:

Birgitte sa...

Greit å lese om andres erfaringer med garn. Har ikke prøvd denne typen selv. Sokkene ble veldig fine:)

Siddis back home sa...

Det var flotte sokker, må nok prøves ut nå til høsten, de små trenger stadig nye… god helg!

Stine sa...

Kjempe søte sokker, også er de julegavene da :O Flink du er ! :)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Kirsti sa...

Så deilig å være ferdig med noen julegaver, jeg har ikke en gang begynt å planlegge... Fine sokker!

Martine sa...

Så fine sokker! Oppskriften er lagret blant favorittene, og den må nok hentes fram igjen. Supre julegaver, og så nydelige farger :)