♥Lisa`s verden♥

♥Lisa`s verden♥

onsdag 15. april 2015

Mariusvotter

Et par Mariusvotter har sett dagens lys, og de er faktisk tovet! 
Jeg har ikke tovet på mange år, for nesten samtlige tidligere forsøk har blitt mildt sagt mislykkede.


Men nå har jeg en annen vaskemaskin, og er veldig fornøyd med resultatet☺


Mariusvottene er strikket i Fritidsgarn på pinne 6. Det gikk ca 55 gram maisgul, 10 gram oker og 10 gram hvit. Jeg valgte å strikke den største størrelsen ettersom jeg strikker så fast, og det var nok lurt for vottene passer meg akkurat. Og jeg har ganske liten hånd. Men nå er det jo egentlig ikke jeg som skal ha disse da..... Oppskriften ligger gratis på nettet.


Det blir flere par av disse, jeg har garn til både gule og røde. Men det blir litt senere, prosjektene står i kø....


Slenger med et bilde av vottene før toving. Ujevnt strikket pga tykke pinner, men det fikset heldigvis vaskemaskina☺

Vi ses!

7 kommentarer:

Huldr sa...

Så fine de ble! Jeg har også lagt min elsk på disse vottene, synes fargekombinasjonen var så lekker!

Hanne sa...

Kjempe fine. Har disse på strikkelisten jeg også.

Mitt lille roterom sa...

Så bra at tovinga di ble vellykket denne gangen da! Ble superfine votter :)

Ønsker deg ei flott helg - den er like rundt hjørnet ;)

Klem fra Ann Elisabeth

Siddis back home sa...

Fin, fine votter du har strikket, aldri lett å vite hva det blir når man tover! Ha en flott helg hos deg!

Bodil sa...

Veldig flotte, og gode og varme. God helg :)

Maja sa...

Så fine vottene dine ble! Jeg strikker på de samme, med dobbel finull. Funket så bra at jeg er begynt på par nr 2.

Kirsti sa...

Så fine disse var! Det er ikke alltid så lett med toving, jeg tovet de forrige vottne i tørketrommelen, det ble en veldig suksess for da kunne jeg justere tiden mer nøye:) Hvor er oppskriften fra?